26 Kvě Rychlé prodeje v době silného realitního trhu
Rychlý prodej. Častý argument realitních makléřů při nabírání zakázky. Často zásadní výhoda pro zákazníka, který nezná situaci, nebo neumí číst mezi řádky. Pokud jste v dluzích nebo jiné situaci, která Vám káže rychle prodat nemovitost, budiž. Ale z dle mých čerstvých zkušeností je to nesmysl i přesto.
Prodej nemovitosti v řádu okamžiků je v současné době neprofesionální, poškozuje prodávajícího i kupujícího a není to v žádném případě důvod k oslavám.
Proč?
Ceny nemovitostí vyrostly a stále rostou, banky přistupují k drastickým změnám v poskytování hypoték, je nedostatek nemovitostí a realitní makléři mnohdy nestíhají doplňovat portfolia. Nedávno jsem viděl kohosi chvástat se tím, že se nemovitost ohřála v nabídce pár minut.
Příčina velmi rychlého prodeje není náhoda. Buď je nemovitost zpravidla podhodnocená, nebo je o takovou nemovitost na trhu obrovský zájem.
Skvělé je, že při dnešní tržní situaci můžete z obou výše uvedených situací elegantně vybruslit. V momentě kdy máte dostatek zájemců (a vím o čem mluvím, když říkám, že stačí dva) můžete uspořádat aukci dle Vašich potřeb.
Nepleťte si prosím aukci s dražbou. Rozhodujícím kritériem v aukci nemusí být vždy kupní cena a zároveň zde nemusí být žádný tlak na kupujícího, aby kupní cenu navyšoval. Můžete stanovit, že nejdůležitějším kritériem pro výběr vítězné nabídky je rychlost zaplacení, nebo možnost nemovitou věc ještě nějakou dobu užívat.
To, že aukce nefunguje je nesmysl. Aukce funguje!
Pokud nefunguje, je to jen tím, že ji dotyčný obchodník neumí dobře provést, zorganizovat nebo odhadnout kdy je na místě využití této metody prodeje. Nakonec není vůbec podstatné, zda v aukci navýšíte kupní cenu, dostanete rychleji peníze, nebo nedocílíte žádné změny.
Podstatný je fakt, že aukce funguje a je to jeden z mála způsobů, jak zachovat naprosto rovné obchodní prostředí tam, kde se setká více zájemců o jednu nemovitost.